Vi på Baltasar Fundraising värdesätter långsiktiga relationer. Det ger både bättre resultat och roligare arbetsdagar (för alla inblandade). Därför är alla samarbeten vi presenterar här minst ett år gamla.
Sedan 2019 samarbetar vi på Baltasar med Amnesty – kring insamling, medlemskommunikation och rekrytering av major donors. Vi har också varit med och tagit fram såväl koncept som kampanjer för testamentsgåvor.
Vi samarbetar med Bris i både taktiska och strategiska projekt. Sedan 2019 har vi bland annat utvecklat givarresan, tagit fram löpande insamlings- och medlemskommunikation och skapat personaliserade tackfilmer. Vi hjälper även företagsteamet med deras jul- och sommarinsamling och övrig annonsering.
Sedan 2018 hjälper vi Hjärt-Lungfonden att löpande be nya och befintliga givare om gåvor, främst genom insamlingsbrev och en konstnärlig gåvokalender. Dessutom har vi, vid behov, bidragit som marknadsföringsresurs.
Vi arbetar med att utveckla Act Svenska kyrkans givarresor – för att öka och förlänga gåvoviljan. Vi har också tagit fram segmenterade årstack som skickades ut tillsammans med kontrolluppgifterna. Samarbetet inleddes 2021.
Tillsammans med Diakonia skapar vi på Baltasar insamlingskampanjer i form av DR och tidningsbilagor. Kampanjerna riktar sig mot både nya och befintliga givare. Samarbetet påbörjades under 2022 och 2 år senare utsågs organisationen till årets insamlare av Giva.
Under 2022 inledde vi samarbetet med Sverige för UNHCR, där vi ger stöd i både strategiska och taktiska projekt. Vi har gjort allt från att utveckla givarresor till att göra olika typer av insamlingskommunikation mot varma och kalla målgrupper samt personaliserade tackfilmer och B2B-julkampanj.
Vi har samarbetat med Astma- och Allergiförbundet sedan 2023. Hittills har vi varit med och utvecklat deras insamlingsstrategi och tagit fram insamlingsbrev.
Vi hjälper Rädda Barnen med insamlingskampanjer mot nya och befintliga givare samt mot företag. Baltasar bidrar också med rådgivning i det löpande arbetet med givarresor och lojalisering. Samarbetet inleddes under 2017.
Tillsammans med Stockholms Stadsmission har vi tagit fram ett nytt kommunikationskoncept för testamentsgåvor. Konceptet har vi sedan tagit ut i produktion.
Vi samarbetar med Neuro, som organisationen kallas, med marknads- och insamlingskommunikation i sedan 2022. Baltasars huvudfokus är kommunikation mot givare och medlemmar i direkta kanaler.
Vi på Baltasar hjälper SOS Barnbyar med att ta fram kampanjer för att rekrytera nya givare. Vi har arbetat tillsammans sedan 2022.
Baltasar och UNICEF påbörjade ett samarbete under 2022. Vi arbetar med att ta fram både en strategi och en kampanj för att öka antalet medelstora gåvor (gruppen mellan ”vanliga” givare och major donors).
Under 2024 vände sig Hundstallet till oss för att få hjälp med att ta fram en strategi för insamlingsarbete inom tre intäktsområden: företagssamarbeten, filantropi och stiftelser. Vi gjorde en nuläges- respektive behovsanalys och gav sedan en rekommendation för vägen framåt.